Z życia koła informatycznego
Koło informatyczne realizowane było 2 godzinę tygodniowo począwszy od października 2021r. w ramach grantu z https://cmi.edu.pl/#front-grants-realization. W zajęciach uczestniczyli chętni uczniowie z Zespołu Szkół w Brusach oraz zaproszeni uczniowie z Szkoły Podstawowej nr 1 w Brusach w celu promocji naszej szkoły. Zrealizowano łącznie 48h zaplanowanych i wymaganych przez CMI. Spotkaliśmy się głównie stacjonarnie w szkole w świetnie wyposażonej sali komputerowej nr 29, a pozostałe zajęcia podczas pandemii odbywały się zdalnie przez aplikację TEAMS w piątki na 8 i 9 godz. lekcyjnej (lub w formie mieszanej). Na zajęcia zapisanych było 12 os., ale tylko 9 os. ma wymagane 75% frekwencję.
Celem zajęć było:
-rozwijanie zainteresowań informatycznych i technicznych uczniów poprzez wzbogacanie i poszerzanie wiedzy informatycznej,
- rozwój umiejętności programowania wśród kadry i uczniów,
- kształtowanie uzdolnień uczniów, umiejętności myślenia, wyciągania wniosków, rozwiązywania postawionych problemów i samokształcenia.
Stopień realizacji celów:
Główne cele zostały zrealizowane. Uczniowie w czasie zajęć: rozwijali zainteresowania, uzdolnienia informatyczne, aktywność, ciekawość. Rozwijali kluczowe kompetencje, takie jak myślenie algorytmiczne. Uczyli się podstaw programowania za pomocą różnych środowisk. Tworzyli proste programy, animacje, skrypty, bawiąc i ucząc się jednocześnie wraz z prowadzącym np. w Scratch lub w studio.code.org, PixBlocks, https://trinket.io/ Cisco, trinket.io, codetoday.co.uk, astro-pi.org, raspberrypi.org, Code Club - platforma do programowania. Główny język programowania na którym się skupiliśmy to Python. Podopieczni rozwijali także umiejętność logicznego myślenia, wyobraźni, intuicji i wnioskowania, umacniali wiarę we własne siły, osiągali sukcesy podczas nauki kodowania, wymieniali się zdobytą wiedzą, pomysłami i doświadczeniami. Kształcili umiejętność: wyszukiwania, gromadzenia, porządkowania i wykorzystywania potrzebnych informacji z różnych źródeł. Przyswajali podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z komputera i sieci. Uczestnicy są zapoznani także z platformą moodle z CMI. Pomogli także przygotować roboty (mbot w aplikacji mBlock lub MakeBlock) i tor jazdy na drzwi otwarte naszej szkoły. Ponadto sami mogli podszkolić prowadzącego p. Krzysztofa Narloch z tworzenia gier w środowisku Unity. Duże zaciekawienie wśród uczniów była także możliwość przetestowania gogli VR.
Sukcesy:
Konkurs InstaLogik III edycja 2021/22 dla szkół podstawowych:
- Finalista na szczeblu ogólnopolskim - Karolina Grela
- Finalista na szczeblu ogólnopolskim i Najlepszy wynik w powiecie chojnickim - Marta Gierszewska
- Finalista na szczeblu ogólnopolskim i Drugi wynik w powiecie chojnickim - Agata Grela
- Uczestnik III Etapu Trzeci wynik w powiecie chojnickim - Anna Grela
- Uczestnik I Etapu i najlepszy wynik w kl.8a Nataniel Gierszewski
Serdecznie gratulujemy!
Już dzisiaj pragniemy zaprosić na zajęcia w przyszłym roku szkolnym – wniosek o kolejny grat finansowy dla nauczycieli został przez prowadzącego już złożony. Czekamy na wyniki, które pojawią się w lipcu. Trzymamy kciuki.