Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Zespół Szkół w Brusach

Wycieczka edukacyjna uczniów KLO w Brusach

Utworzono dnia 22.09.2019

W dniach 16-21 września 2019 roku grupa 60 uczniów Kaszubskiego Liceum Ogólnokształcącego w Brusach udała się na wycieczkę edukacyjną na trasie CZĘSTOCHOWA-KRAKÓW-ZAKOPANE-WIELICZKA-OŚWIĘCIM-ZATOR ENERGYLANDIA.

Opiekunami podczas wycieczki byli: p.Agnieszka Łącka, p.Justyna Narloch, p.Marek Rodzeń

Zdjęcia dostępne w galerii:https://zsbrusy.pl/galeria/g,wycieczka-edukacyjna-uczniow-klo

Zapraszam na krótki opis przygotowany przez jedną z uczestniczek wycieczki Martę Pilacką z klasy II a :

W Częstochowie zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej wraz z klasztorem Paulinów. Mieliśmy czas, aby pomodlić się i zobaczyć najświętszy obraz Matki Boskiej Częstochowskiej.

Następnie udaliśmy się do Krakowa, aby zameldować się w schronisku młodzieżowym. Kolejnego dnia ruszyliśmy w stronę Zakopanego, gdzie spacerowaliśmy po Dolinie Kościeliskiej, Doliną dotarliśmy do Jaskini Mroźnej, Smoczej Jamy i Jaskini Mylnej, do której weszli pod opieką       p. Marka najodważniejsi wycieczkowicze. Potem pojechaliśmy na ulicę Krupówki, gdzie mieliśmy czas na indywidualne zwiedzanie, zakupy i zjedzenie posiłku.

Nazajutrz, wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy Wawel, mogliśmy odwiedzić miejsca pochówku wybitnych polskich poetów, królów i pary prezydenckiej, która zginęła w katastrofie smoleńskiej. Tego samego dnia wyruszyliśmy do Wieliczki, gdzie zwiedzanie Kopalni Soli zaczęliśmy od pokonania 380 schodów. Po wizycie w Wieliczce, klasy drugie tradycyjnie przeprowadziły otrzęsiny klas pierwszych. Zabawa odbyła się nad Zalewem Bagry i trwała około 2 godziny.

Czwartego dnia wycieczki odwiedziliśmy Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau, które znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Zwiedziliśmy tylko niektóre z ponad stu zabudowań dawnego obozu. Po powrocie do Krakowa, poszliśmy zwiedzać Stary Rynek wraz z zabytkowymi Sukiennicami.

Ostatniego dnia szkolnej wyprawy mieliśmy możliwość świetnie się bawić w Parku Rozrywki Energylandia w Zatorze. Mogliśmy podwyższyć poziom adrenaliny w organizmie, zjeżdżając z rollercoasterów takich jak: Hyperion, Zadra, Mayan, Formuła 1 i wiele, wiele innych.                      Około godziny 19 pożegnaliśmy południową Polskę i ruszyliśmy do Brus.